![]() |
Zlatna luka - Sukošan 10. - 17.10. 1998 na lodích ELAN 31+33. | ![]() ![]() |
Vítězná posádka vyhrává: Týdení pobyt na nejnovějším typu plachetnice ELAN 333 |
---|
Vypsání Pravidlo 1 Pořadatelem rallye je firma TPS centrum Brno. Pořadatel zajišťuje zázemí po stránce organizační, technické, zdravotní a informační. Rallye je zařazena do sportovního kalendáře Českého svazu jachtingu pro rok 1998 a je ohodnocena bodovým koeficientem 4. Koná se na Jaderském moři v oblasti Střední Dalmácie v době od 10.10. do 17.10.1998. Je předběžně rozdělena na jednotlivé etapy, které mohou být upřesněny pořadatelem v závislosti na místních podmínkách a počasí. Je akceptována Chorvatským jachtařským svazem. Pravidlo 2
Rallye se účastní posádky na pořadatelem pronajatých lodích stejného typu Elan 33, případně Elan 31. Pořadatel se zavazuje v rámci možností při pronájmu celého startovního pole zajistit maximální shodu stavu a vybavení lodí, tak aby byla zajištěna regulérnost a stejné podmínky pro všechny posádky. Posádky jsou maximálně šestičlenné, každá posádka je zastupována kapitánem. Minimální kvalifikace pro kapitána je stupeň 2.1. Pronájem lodí pořadatelem nezbavuje posádku odpovědnosti za poškození lodě, nebo za další škody, případně újmy na zdraví, které jejím provozem způsobí. Pořadatel nenese za takovéto škody žádnou odpovědnost. Veškeré poškození lodí a jejich výbavy bude hrazeno z předem složené kauce. Každý tedy startuje výhradně na vlastní nebezpečí s vědomím všech rizik a ztrát, které mu může účast v rallye přinést. Každý účastník rallye se zavazuje, že se bude řídit ustanoveními tohoto Vypsání, přijme jiné odvolací a revizní činnosti vyžadované v souladu s tímto Vypsáním, bude respektovat rozhodnutí z nich vyplývající a neuchýlí se k soudu nebo tribunálu, který se neřídí tímto Vypsáním. Pravidlo 3 Jelikož rallye probíhá v nevyhrazených vodách při normálním provozu, je nutné během etap a všech přesunů dodržovat všeobecná pravidla mezinárodního řádu COLREG. Je výlučnou kompetencí kapitána rozhodnout, zda loď bude či nebude v etapě startovat, či zda bude pokračovat v rallye. Pravidlo 4
Výchozím přístavem je marina Zlatna luka Sukošan (10 km jižně od Zadaru). Trasa rallye bude probíhat pravděpodobně v těchto šesti etapách:
Pravidlo 5 Trasa každé etapy bude upřesněna na každodenní ranní poradě kapitánů, které budou probíhat v pevně stanovených časech na předem ohlášených místech vždy poblíž kotviště. Zde se posádky prostřednictvím kapitánů dozvědí podrobné informace o připravované etapě a o předpovědi počasí. Tyto informace budou také zveřejněny v tzv. "Etapovém vypsání", které bude vyvěšeno až do odjezdu na viditelném místě poblíž kotviště. Každá etapa bude ukončena nástupem a slavnostním vyhlášením vítězů, předáním cen, případně vyhlášením průběžného pořadí. Výsledky budou zpracovávány na počítači bezprostředně po skončení etapy, po té budou k dispozici pro media i posádky ve formě denní a průběžné výsledkové listiny. Pravidlo 6 Z hlediska organizace a bezpečnosti je v zájmu všech posádek být v neustálém spojení s pořadatelem na předem vyhrazeném společném radiovém kanálu (72 VHF), po kterém pořadatel bude udělovat organizační pokyny pro všechny startující. Bezprostředně před každým startem pořadatel provede zkoušku spojení se všemi posádkami, po té dojde k vyhlášení startovních znamení. Radiem budou dále pořadatelem potvrzována časová znamení do startu, případné alternativní tresty za nedodržení pravidel, zrušení etap apod. Startující mohou touto cestou žádat o technickou, zdravotní pomoc, apod. Při výzvě o pomoc je nutno udat polohu buď absolutně nebo vzhledem k poli rallye a směru plavby (např.: "pravá zadní část pole" apod.). Kromě toho bude pořadatel během etap z důvodů bezpečnosti každou celou sudou hodinu navazovat pravidelná spojení se všemi posádkami. Pokud to bude vyžadovat situace (rozptýlené pole, snížená viditelnost) bude požadováno kromě nahlášení stavu také oznámení okamžité polohy (postačí údaj v 0.1 Nm). Vzhledem k mezinárodnímu radiovému provozu apeluje pořadatel na využití tohoto kanálu pouze v nezbytné míře. Pro spojení se posádky budou hlásit svým startovním číslem, jména lodí pořadatelů pro radiové spojení budou upřesněna a rozdělena podle funkcí např. "pořadatel", "doprovod", "motorák", "televize" apod. Kromě radiového provozu bude možné nouzově využít spojení pomocí mobilního telefonu, který bude v pohotovosti na jedné z lodí pořadatelů. Pravidlo 7 Start bude probíhat na místě a v čase určeném "Etapovým vypsáním" a ranní poradou kapitánů. Obdobně bude stanoven i cíl s možností doplnit tento cíl o linii, na které pořadatel může v případě nepříznivých podmínek během etapy vytyčit cíl pomocný, který etapu zkrátí. Případné zkrácení etapy pořadatel včas oznámí radiem. Startovní i cílová čára bude vytyčena mezi dvěma doprovodnými loděmi, nebo jinými předem oznámenými body. Startovní lodě pořadatelů ponesou na startovní a cílové linii, pokud to povětrnostní podmínky dovolí, zvláštní označení pro lepší orientaci závodníků (vlajka na zadním stěhu apod.). Pravidlo 8
Po vytyčení startovní linie pořadatelem budou postupně vydávány startovní signály tak, aby vlastní start neproběhl dříve, než v čase určeném Etapovým vypsáním. Přesný okamžik startu budou určovat následující signály:
5 minut před startem je nutno vypnout motor a manévrovat dále pouze pod plachtami. Poslední minutu před startem již nesmí žádná loď překročit startovní linii, nebo manévrovat za ní. Porušení tohoto pravidla se penalizuje objížděním konců. Během startovních manévrů je nutné dodržet pravidlo minimální vzdálenosti od obou lodí pořadatelů nejméně na délku lodě. Průběh celého startu bude pro případné sporné okamžiky zaznamenáván videokamerou. Startovní linie bude zrušena deset minut po startu. Pravidlo 9 Průjezd cílem bude signalizován zvukovým znamením. Při dojezdu je nutné opět dodržet pravidlo minimální vzdálenosti od obou lodí pořadatelů na délku lodě. Sporné okamžiky dojezdu budou zaznamenávány videokamerou. Cílová čára bude zrušena 1 až 2 hodiny po projetí vítězné lodě podle délky etapy v souladu s Etapovým vypsáním. Pravidlo 10 Použití motoru je povoleno pouze mimo vlastní etapy pro přesuny na start a z cíle do přístavu. Protože účinná kontrola použití motorů během etap není technicky proveditelná, pořadatel bude apelovat na dodržení následujících pravidel. Motor je nutné vypnout nejpozději 5 min před startem (viz průběh startu). Použití motoru během etapy v jakékoliv situaci je považováno za důvod k diskvalifikaci posádky v této etapě. Povinností každé posádky je neprodleně nahlásit pořadateli (viz radiové spojení) jakékoliv použití motoru během etapy např. při havárii, manévru "muž přes palubu", ztížené podmínky plavby apod. Nenahlášení použití motoru během etapy může pořadatel posoudit jako diskvalifikaci posádky z celého závodu. Pravidlo 11 Každý kapitán, který se nezúčastní startu etapy, nebo z etapy odstoupí, nebo odstoupí z celé rallye je povinen toto sdělit neprodleně řediteli, technickému řediteli, nebo hlavnímu rozhodčímu rallye. Pravidlo 12 Kotvení je pro účastníky rallye zajištěno pořadatelem v cílových přístavech jednotlivých etap. Pro bezpečné zakotvení je nutné dorazit do 19.00 hodin. Pravidlo 13 Startovné rallye činní 55.000,- Kč pro jednu posádku a loď. Pravidlo 14 Při podávání protestu je nutno zaplatit tzv. protestné 3.000,- Kč. Při oprávněnosti protestu pořadatel protestné vrací, v opačném případě protestné náleží pořadateli. Protesty se přijímají písemně na standardním formuláři u ředitele závodu nejpozději 30 minut po přistání doprovodných lodí. Protest nelze podat proti pořadateli. Pravidlo 15 Do hodnocení etap budou započteny pouze lodě, které řádně odstartují a které dokončí v časovém limitu etapu. Do celkového hodnocení se započítávají výsledky všech etap, pokud se odjedou alespoň čtyři etapy, nejhorší výsledek se každé posádce škrtá. Pro hodnocení bude použit olympijský nízkobodový systém (vyšší bodový rozdíl na prvních místech). V případě stejného počtu bodů v celkovém hodnocení rozhoduje nejprve počet lepších umístění, při shodě pak lepší umístění v nejdelší etapě. Pravidlo 16 Kapitáni jsou povinni nést na lodi reklamu, kterou zajistí pořadatelé. Přední část trupu (1/3 po obou bocích) je vyhrazena pro případné umístění reklamy posádky. Kromě toho mohou posádky nést firemní oblečení s reklamou na svých oděvech. |
![]() prodej * servis * pronájem lodí a lodního příslušenství Tůmova 17, 616 00 Brno, tel/fax: 05-43236513 tps.centrum@iol.cz |