Chorvatské turistické sdružení

Mercedes Benz

ELAN marine

Hotel HORIZONT

GC SYSTEM

4. Česká námořní rallye 2000

Mistrovství České republiky v námořním jachtingu třídy ELAN 33/31
|Index | Zprávy | Výsledky | Startovní listina | Lodě | Sponzoři | Média | Galerie | Soutěž | Ship's Log|
soutěž
Vypsání závodu | Plachetní směrnice |


Plachetní směrnice

pro závod 4. Česká námořní rallye, MČR 2000

CTL 0010

 

  1. Pravidla
    Závod bude řízen dle Závodních pravidel jachtingu ISAF 1997 – 2000 (ZPJ), Soutěžního řádu ČSJ 1999 (SŘ), Všeobecných plachetních směrnic (VPS) s výjimkou toho, jak jsou měněny těmito Plachetními směrnicemi (PS) a Denními vypsáními (DV) hlavního rozhodčího.
  2. Přihlášky
    Viz Vypsání závodu.
  3. Registrace
    Registrace posádky musí proběhnout v místě konání závodu dne 7.10.2000 nejpozději do 22.00 hod na vyhrazeném místě (lodi hlavního rozhodčího). Registraci provádí kapitán, nebo jím pověřený zástupce, který předkládá závodní komisi požadované doklady. Kapitán musí předložit odpovídající oprávnění pro danou oblast plavby. Jeden člen posádky musí předložit oprávnění k používání radiostanice. Všichni závodníci musí předložit platnou závodní licenci ČSJ včetně potvrzení o lékařské prohlídce. Licence bude možné koupit na místě od delegáta ČANY. Pokud bude u nově vydávané závodní licence závodník vyžadovat její zaregistrování pod mateřským oddílem, je nutno si předem od oddílu vyžádat registrační číslo, jinak bude provedena registrace licence na zvláštní emisi, kterou stanovil VV ČSJ pro tuto akci.
  4. Vyhlášky pro závodníky, změny plachetních směrnic
    Budou zveřejňovány formou Denních vypsání (DV) hlavního rozhodčího, které budou vyvěšeny na vyhrazené přenosné nástěnce vždy v předvečer etapy do 22.00 hod (pokud to bude z časových důvodů možné) a prezentovány na ranních poradách kapitánů konaných před každou etapou, ne však později než 60 minut před startem rozjížďky, které se DV týká. Vyhrazená přenosná nástěnka bude umístěna podle možností na viditelném místě poblíž kotviště závodních lodí a bude rovněž sloužit pro zveřejnění dalších informací pro závodníky (zprávy o počasí, vzkazy apod.).
  5. Reklama
    Posádka je povinna před zahájením závodu umístit oficiální reklamní materiály pořadatele a startovní čísla na vyhrazená místa trupu lodi a po skončení závodu je opět odstranit. Posádka má právo na umístění vlastní reklamy při dodržení podmínek popsaných v propozicích pořadatele. V souladu s těmito propozicemi je veškerá reklamní a propagační činnost spojená se závodem možná pouze na základě zvláštní písemné dohody s pořadatelem. Za nedodržení tohoto ustanovení může být loď diskvalifikována ze sporné rozjížďky, popřípadě i z celého závodu.
  6. Signály dávané na břehu
    Budou vztyčovány na jedné z vyvázaných lodí ZK. Signály se řídí dle VPS 5.1.
  7. Časový plán závodu
    Viz Vypsání závodu.
  8. Vlajky tříd
    Pro vyzývací znamení bude používána vlajka “T”.
  9. Závodní prostor
    Závodním prostorem bude chorvatské pobřeží Jaderského moře.
  10. Dráhy a otočné body
    Místo a čas startu, trasa etapy, otočné body, místo hlavního a pomocných cílů budou vždy upřesněny v příslušném DV a prezentovány na ranní poradě kapitánů.
  11. Start
    Rozjížďky budou startovány vlajkovým systémem 1 v 5 minutových intervalech se zvukovými signály dle VPS. Na chybějící zvukové znamení nesmí být brán zřetel.
    1. Start může být prováděn v souladu s pravidlem 26 a 30 jako klasický liniový, nebo jako start z brány (gate start).
    2. Liniový start
      1. Liniový start je signalizován samostatně vyvěšenou vyzývací vlajkou.
      2. Startovní čára je tvořena spojnicí mezi stěžněm plavidla ZK, označeným na zadním stěhu vlajkou sponzora, na pravém konci startovní čáry a bójí na jejím levém konci. Bóje na levém konci může být nahrazena dalším plavidlem ZK označeným vlajkou “M”.
      3. Během kteréhokoli startu může být signalizováno užití startovních trestů podle pravidla 30.
        Při porušení pravidla 30.3 ZK pouze oznámí číslo DQ lodi radiem. Toto je změna pravidla 30.3 ZPJ.
    3. Start z brány
      1. Start z brány je signalizován vyzývací vlajkou doplněnou o vlajku “G”.
      2. Startovní čára je tvořena spojnicí mezi stěžněm sledujícího plavidla ZK, označeným na zadním stěhu vlajkou sponzora, na pravém konci startovní čáry a bójí na jejím levém konci. Bóje na levém konci může být nahrazena dalším plavidlem ZK označeným vlajkou “M”.
      3. V okamžiku startovního znamení loď otevírající bránu následovaná plavidlem ZK mine levobokem značku levého konce startovní čáry. Lodí otevírající bránu bude vždy loď, která se umístila v předchozí etapě na 7. místě (v případě její absence v etapě následující loď v pořadí). Případný gate start první etapy otevírá loď, která bude vylosována na “Setkání kapitánů”.
      4. Po startovním znamení sleduje plavidlo ZK shodnou rychlostí a směrem loď otevírající bránu, která plachtí ostře proti větru na pravoboku.
      5. Ostatní lodě musí vyhýbat lodi otevírající bránu a sledujícímu plavidlu ZK. Při porušení tohoto pravidla bude závodící loď DQ z rozjížďky.
      6. Loď odstartuje, jestliže po startovním znamení protne startovní čáru.
      7. Loď otevírající bránu je uvolněna stažením vlajky “G”. To bude provedeno po splnění jedné z podmínek:
    • uplyne 10 minut od startovního znamení,
    • všechny závodní lodě odstartují, nebo budou v okamžiku uvolnění schopny ze své pozice dosáhnout plavbou ostře proti větru pozici sledujícího plavidla ZK,
    • loď otevírající bránu dosáhne mezní čáry pro první značku dráhy.
      Sledující plavidlo ZK se po uvolnění otvírače již dále nepohybuje a zůstává na místě.
      1. Loď musí odstartovat nejpozději do 5 minut po stažení vlajky “G”.
  1. Značky dráhy
    Značky dráhy jsou bóje. Bóje mohou být nahrazeny plavidly ZK označenými vlajkou “M”, případně jinými body podle příslušného DV.
  1. Značkové čluny
    ZK může umístit u jednotlivých značek a otočných bodů kontrolní značkové čluny, které nebudou žádným způsobem označeny. Nepřítomnost značkového člunu na stanovišti, nezakládá nárok na protest. Toto je změna pravidla 62.1(a).
  2. Pozice posádky
    Lanová zábradlí musí být napnuta a vyvažující posádka musí splňovat požadavky pravidla 49.2 ZPJ.
  3. Výstroj
    Výstroj pro navigaci a příjem meteorologických zpráv není omezena. Oplachtění je nutno používat původní. ZK si vyhrazuje právo zakázat použití spinakrů pro některé etapy, nebo jejich části. Nevydání zákazu použití spinakrů však nezbavuje posádku odpovědnosti za škody vzniklé použitím spinakru v neodpovídajících podmínkách.
  4. Cíl
    Cílová čára je tvořena spojnicí mezi plavidlem ZK označeným modrou vlajkou na jednom konci a bójí na druhém konci. Bóje může být nahrazena druhým plavidlem ZK označeným vlajkou “M”, případně jiným bodem podle příslušného DV. Při snížené viditelnosti bude plavidlo ZK na cílové čáře podle možností nasvětleno silným reflektorem.
  5. Časové limity
    1. Traťový limit
      Je-li určen v DV traťový limit etapy, musí první loď dokončit v tomto limitu. V opačném případě bude pořadí všech lodí v etapě určeno podle průjezdu posledním náhradním cílem dosaženém v traťovém limitu, pokud byl náhradní cíl v DV stanoven. ZK může z důvodů bezpečnosti nebo při evidentní nemožnosti dodržet dále traťový limit zkrátit rozjížďku v jakémkoli určeném náhradním cíli. Toto je změna pravidla 11.2 VPS.
    2. Cílový limit
      Jestliže první loď dokončila v traťovém limitu a v DV je stanoven cílový limit, musí ostatní lodě dokončit do cílového limitu, počítaném od okamžiku dokončení první lodě. V opačném případě budou hodnoceny jako ND.


  6. Bodovací systém
    Pro bodování bude použit nízkobodový bodovací systém v souladu s dodatkem A ZPJ.
  7. Protesty
    Loď zamýšlející protestovat musí navíc oznámit tuto skutečnost ZK nejpozději bezprostředně po dokončení ústně nebo radiem. Toto ustanovení doplňuje pravidlo 61.1(a) ZPJ, tj. nezbavuje loď dalších povinností vyplývajících z pravidla 61.1(a). Protestní časový limit je 60 minut od vyvázání lodě ZK, která dává signály podle bodu 6. těchto PS. Místo, pořadí a zúčastněné strany projednávání protestů budou vyvěšeny písemně po uplynutí protestního času na oficiální nástěnku.
  8. Alternativní tresty, povinná hlášení
    Za porušení pravidel části 2 ZPJ bude uplatňován alternativní trest otáčkou 720º dle pravidel 44.1 a 44.2 ZPJ. Za dotek značky potom trest 360º dle 31 ZPJ. Vykonání alternativního trestu jakož i neprojetí cílem musí být stvrzeno na podpisovém archu v souladu s pravidlem 16 VPS.
  9. Radiové spojení
    1. Závodícím lodím se nařizuje používat radiostanice umístěné na lodích, ale výhradně pro relace se ZK nebo v případě nouze. Toto mění pravidlo 17 VPS.
    2. Všechny relace se ZK budou probíhat na vyhrazeném kanále, který bude oznámen před zahájením závodu.
    3. Pokud trasa závodu povede tak, že lodě nebudou po delší dobu projíždět body kontrolovanými ZK, bude každou sudou hodinu od startu prováděna kontrola spojení na vyhrazeném kanále, případně ZK může z  důvodů bezpečnosti požadovat udání souřadnic momentální polohy lodě.
    4. Všechny relace se řídí komunikačním řádem.
    5. Závodní lodě se hlásí svým číslem, doprovodné lodě se hlásí volacími znaky ROZHODČÍ, DOPROVOD, MOTORÁK, INFOSERVIS apod.
    6. Při potvrzování pokynů ZK a kontrole spojení se závodícími loděmi bude užíván řetězový způsob potvrzení, kdy si jednotlivé lodě po výzvě operátora ZK předávají navzájem vysílání v pořadí podle jejich startovních čísel. Pokud některá z lodí z řetězce vypadne, operátor ZK vyzve následující loď v pořadí, aby navázala řetězec. Lodě, které se do vysílání včas nepřihlásily počkají na konec relace, kdy je operátor ZK znovu vyzve k potvrzení zprávy.
  10. Ceny
    První tři vítězné posádky obdrží věcné ceny věnované sponzory, diplomy a oficiální medaile ČSJ. Vítězná posádka obdrží putovní pohár, na kterém budou uvedena jména kapitána a posádky.


V Praze dne 20.6.2000 Ing. Petr Sládeček, hlavní rozhodčí



 
 
Českou námořní rallye pořádá:
TPS centrum
prodej * servis * pronájem
lodí a lodního příslušenství
Tůmova 17, 616 00 Brno, tel/fax: 05-43236513
tps.centrum@iol.cz
Made by
Yachting.cz logo